a
Strona głównaUrodaProste sposoby na to, jak szybko schudnąć z brzucha!

Proste sposoby na to, jak szybko schudnąć z brzucha!

jak szybko schudnac z brzucha

Otyłość brzuszna to najgroźniejszy typ tej choroby. Zdecydowanie zwiększa ona ryzyko wystąpienia cukrzycy typu II, ale też nadciśnienia tętniczego, może generować zaburzenia metabolizmu i inne schorzenia. Warto mieć to na względzie, myśląc o odchudzaniu. Kwestia ta leży bowiem ma nie tylko naturę estetyczną, ale i zdrowotną. Jednak jak szybko schudnąć z brzucha, by nie doprowadzić do efektu jojo? Odpowiedzi poniżej.

Przede wszystkim warto pochylić się nad zagadnieniem, co oznacza „jak szybko”. Nie od dzisiaj wiadomo przecież, że wszelkiego rodzaju diety cud, eliminacyjny sposób odżywiania, głodówki czy branie cudownych pigułek nie działają w dłuższej perspektywie czasu. Utracone kilogramy wracają, często z nawiązką, gdy wracamy do poprzednich niezdrowych nawyków, lub chociażby zwiększamy wartość kaloryczną dotychczas głodowych porcji.

Wbrew pozorom – trudno jest schudnąć jedynie z jednego obszaru ciała, a brzuch przecież to dla wielu osób źródło kompleksów – nie tylko dla pań, ale i panów. Dlatego też proces utraty wagi musi obejmować kompleksowe działania.

Sposób odżywiania – jak i co jeść

Warto jadać posiłki częściej, lecz w mniejszych ilościach. Pozwoli to pobudzić przemianę materii. W tzw. międzyczasie dobrze jest obficie nawadniać organizm – optymalne byłoby 8 szklanek niegazowanej wody dziennie. Ma to za zadanie oczyścić organizm z toksyn, które często hamują wchłanianie witamin i minerałów, a przede wszystkim mogą powodować tzw. cellulit wodny i inne dolegliwości. Poranek dobrze jest zacząć nie od kawy, lecz od szklanki ciepłej wody z cytryną – wspomoże to perystaltykę jelit. Odpowiednio dobrana dieta w przypadku chęci zredukowania tkanki tłuszczowej na brzuchu powinna zawierać m.in.:

  • znaczne ilości warzyw i niektórych owoców – warto wybierać te produkty, które zawierają jak najmniej cukru, a jak najwięcej błonnika. Zalecamy unikanie zbyt dużych ilości warzyw strączkowych, ponieważ mimo, iż szybko powodują uczucie sytości, to mogą też powodować wzdęcia;
  • chudy nabiał – twarożki (szybko sycą), kefiry i jogurty (optymalizują florę bakteryjną w jelitach), a także tofu;
  • produkty pełnoziarniste, bogate w błonnik – pieczywo razowe, kasze, ryż brązowy – jednak w ilościach niewielkich (tyle, ile mieści się w garści)
  • ziołowe napary i herbatki, zioła i inne przyprawy dodawane do potraw – szczególnie majeranek, kminek, bazylię, koper, kurkumę, imbir – z pewnością wydobędą one smak dania, a przy tym nie zatrzymują wody w organizmie, tak jak czyni to sól (której radzimy unikać bezwzględnie);
  • nieprzetworzone chude mięsa, takie jak drób (indyk, kurczak), cielęcina – warto zwracać uwagę na jakość składników, wędliny czy parówki często zawierają bowiem szkodliwe tłuszcze i niekorzystnie wpływają na poziom cholesterolu we krwi;
  • ryby morskie, takie jak makrela, łosoś czy śledź – co najmniej raz w tygodniu dobrze uwzględnić je w menu – uzupełniając kwasy omega-3.

Trzeba zrezygnować ze słodyczy, potraw smażonych czy grillowanych. Lepiej jest przygotowywać posiłki na parze, dusić czy gotować saute. Jeden posiłek w ciągu dnia zdecydowanie powinien być spożyty na ciepło.

Ćwiczenia – konieczność w walce z nadwagą

Aktywność fizyczna stanowi uzupełnienie diety. Dotyczy nie tylko osób pracujących nad wyrzeźbieniem poszczególnych części ciała. Generalnie regularne ćwiczenia zawsze korzystnie oddziałują na metabolizm i na kondycję całego ciała. To element profilaktyki prozdrowotnej. W przypadku odchudzania brzucha sprawdzą się na przykład:

  • 6 Weidera oraz inne programy łączące elementy aerobicu i pilatesu;
  • aquaaerobic bądź pływanie – korzystne zwłaszcza dla osób uskarżających się na bóle kręgosłupa;
  • nordic walking – bo wbrew pozorom prawidłowo wykonane ćwiczenia z tego zakresu doskonale wzmacniają mięśnie brzucha.

jak szybko schudnac z brzucha

Na zakończenie warto dodać, że celem odchudzania brzucha jest utrata zbędnych centymetrów, a co za tym idzie – wyrzeźbienie tej partii ciała. Oznacza to, że ilość zrzuconych kilogramów wcale nie musi być wyjątkowo duża.

Tkanka mięśniowa jest bardziej zbita niż tłuszczowa, toteż jej waga jest większa – dlatego należy efekty obserwować przy pomocy centymetra.

By zapewnić sobie dodatkową motywację do ćwiczeń oraz by nie rezygnować z wprowadzonego zdrowego stylu życia warto notować swoje wyniki w odstępach czasu. Pozwoli to lepiej kontrolować, w jakiej kondycji znajduje się nasze ciało.

Napisane przez

Cześć! Jestem Irmina. Stworzyłam ten portal, ponieważ w dobie zalewu informacji sama poszukiwałam miejsca, w którym będę mogła znaleźć i poukładać najcenniejsze dla siebie wiadomości. Mam nadzieję, że znajdziesz u to, czego szukasz :)

Brak komentarzy

Zostaw komentarz