a
Strona głównaZdrowieProste sposoby na to, jak zbić cholesterol

Proste sposoby na to, jak zbić cholesterol

jak zbic cholesterol

Choroby serca i układu krążenia to jedna z głównych przyczyn przedwczesnej śmierci w krajach wysokorozwiniętych. Jednym z głównych czynników wywołujących miażdżycę – chorobę cywilizacyjną o skali niemal epidemiologicznej – pozostaje podwyższony poziom „złego” cholesterolu LDL. A o to, by zafundować sobie taki stan nietrudno. Wygodne do przygotowania potrawy instant, wszechobecne fastfoody i żywność modyfikowana nie zawierają zbyt wielu wartościowych składników – za to obfitują w nasycone tłuszcze i tłuszcze trans. Zatem, jak zbić cholesterol, by móc się cieszyć dobrą kondycją jak najdłużej? Podpowiadamy poniżej.

Oczywiście nie jest tajemnicą, iż trzeba zacząć od modyfikacji dotychczasowej diety, wprowadzenia do niej świeżych i sezonowych produktów. Oprócz naszego układu trawiennego odetchnie również portfel. Z reguły bowiem modyfikowane, gotowe potrawy wcale nie są cenowo konkurencyjne.

Zbilansowana dieta powinna w ograniczonej ilości zawierać tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, tłuste mięsa, nabiał, a także jajka. Bezpieczne jest spożywanie około 2 – 3 jajek w tygodniu, jeśli poziom LDL jest zbyt wysoki. Zdecydowanie warto też zrezygnować z wszelkich podrobów – nawet dla zdrowych osób są one daniem, które powinno pojawiać się w menu najwyżej raz w miesiącu. Sposobów na to, jak zbić cholesterol można poszukać także w sposobie przygotowywania potraw. Unikając smażenia na rzecz duszenia, gotowania na parze czy pieczenia w rękawie bądź folii podniesiemy walory odżywcze ryb czy warzyw, ale także uwydatnimy ich smak. Oleje oraz margaryny roślinne dobrze jest stosować w bardzo ograniczonych ilościach – maksymalnie do 2 łyżek na dobę. Pieczywo zamiast masła można smarować awokado, które stanowi dobre źródło naturalnych kwasów tłuszczowych. Podobnie zresztą, jak tłuste ryby morskie. Kwasy omega-3 zdecydowanie pomagają w zbijaniu cholesterolu i korzystnie wpływają na pracę układu sercowo – naczyniowego.

jak zbic cholesterol

Poza dietą obfitującą w błonnik – obecny w warzywach oraz produktach pełnoziarnistych – warto zainteresować się także zwiększeniem aktywności fizycznej. Regularne ćwiczenia pomagają w zwiększaniu wydolności oddechowej oraz ogólnej wytrzymałości organizmu. Stopień wysiłku warto zwiększać systematycznie. Uzupełnieniem zdrowej diety oraz aktywności fizycznej mogą być suplementy. Leki obniżające stężenie lipidów we krwi są jednak rozwiązaniem ostatecznym, gdy możliwości organizmu są ograniczone poprzez znaczną nadwagę, podeszły wiek czy przewlekłe schorzenia.

Napisane przez

Cześć! Jestem Irmina. Stworzyłam ten portal, ponieważ w dobie zalewu informacji sama poszukiwałam miejsca, w którym będę mogła znaleźć i poukładać najcenniejsze dla siebie wiadomości. Mam nadzieję, że znajdziesz u to, czego szukasz :)

Latest comments
  • Czyli w skrócie – dieta + aktywność fizyczna! 🙂

Zostaw komentarz