a
Strona głównaLifestyleOdświeżenie logo – czy warto?

Odświeżenie logo – czy warto?

odswiezone logo

Im dłużej istniejesz na rynku, tym większe prawdopodobieństwo, że zyskasz stałą grupę ufających Ci klientów, którzy będą korzystać z Twoich usług oraz produktów. Niemniej jednak, wraz z biegiem czasu Twoja marka staje się potencjalnym konsumentom coraz bardziej znana, a więc i pospolita, co sprawia, że często chętniej kuszą się oni na to, co nowe aniżeli pozostają przy starych podmiotach, z jakimi niegdyś mieli już do czynienia. Złotym środkiem na to, aby połączyć z jednej strony doświadczenie i tradycję funkcjonowania w danej branży a z drugiej zafundować grupie targetowej coś świeżego okazuje się zmiana logotypu. Z firmą typu Pirox.pl, która specjalizuje się w tego typu zabiegach to strzał w dziesiątkę. Pytanie tylko – na jaki znak firmowy warto się zdecydować?

Niekoniecznie z jakiegoś powodu

Odnowienie logotypu wcale nie musi wiązać się z jakimiś konkretnymi przyczynami. Bardzo często zdarza się, że na modyfikację znaku reklamującego daną markę podmioty decydują się po to, aby przyciągnąć zupełnie nowych klientów, albo zainteresować swą ofertą stałych i wiernych konsumentów. Dzięki ciągłej inwestycji w marketing zmniejsza się ryzyko wywołania znudzenia w klientach bezustannie nastawionych na dokładnie te same produkty, usługi czy politykę firmy. Nawet banalny z pozoru zabieg wizualny jakim okazuje się zmiana logotypu może być efektywnym narzędziem do rozbudzenia ciekawości potencjalnej grupy targetowej. Teoretycznie to ta sama marka, ale mimo wszystko odbierana jest przez odbiorców jako coś świeżego, czego dotychczas jeszcze nie było. Akurat w branży jaką jest szeroko rozumiany marketing co jak co ale długoletni staż na koncie nie jest mile widziany. Im starsze będzie zatem nasze logo firmy, tym bardziej wiążąca się z nim firma będzie utożsamiana jako przestarzała. Jeśli więc nie chcesz dać się wyprzeć konkurencji, postaw na „remont” znaku firmowego.

W pogoni za nowością

To, że Twoje logo jest doskonale rozpoznawane wśród konsumentów wcale nie musi oznaczać, że jest przez nich odbierane w sposób pozytywny. Równie dobrze może być wręcz odwrotnie i długotrwałość użytkowania jednego jedynego wizerunku marketingowego sprawia, że określony podmiot jest postrzegany jako przeżytek, a co za tym idzie wymieniany na lepszy – nowszy model i niekiedy dużo mniej doświadczone ale nowocześniejsze marki. Warto pooglądać, jak prezentują się logotypy konkurencyjnych przedsiębiorstw, aby uświadomić sobie, czy aby nasz znak firmowy nie wygląda na ich tle jak staroć, która wieki temu wyszła z mody. Jeśli tak jest, nie powinieneś mieć wątpliwości, że przeróbka logo jest w Twoim przypadku nieunikniona. Logotyp ewidentnie jest jednym z najważniejszych elementów marketingowych, dlatego podczas jego tworzenia niezbędne okazuje się uwzględnianie obowiązujących aktualnie trendów. Znak firmowy powinien być regularnie odnawiany, odświeżany i ulepszany, bez względu na to, czy skorzystasz w tym celu z prostych i intuicyjnych programów pozwalających na tego rodzaju zabiegi samodzielnie, czy też pokusisz się na współpracę ze znanymi firmami na co dzień specjalizującymi się w takich działaniach typu wspomniana już wcześniej marka Pirox.

Napisane przez

Cześć! Jestem Irmina. Stworzyłam ten portal, ponieważ w dobie zalewu informacji sama poszukiwałam miejsca, w którym będę mogła znaleźć i poukładać najcenniejsze dla siebie wiadomości. Mam nadzieję, że znajdziesz u to, czego szukasz :)

Brak komentarzy

Zostaw komentarz