a
Strona głównaTechnologiaNaprawa czy wymiana – wybrane części samochodowe

Naprawa czy wymiana – wybrane części samochodowe

naprawa-czy-wymiana-wybrane-czesci-samochodowe

Dla wszystkich użytkowników samochodów jakakolwiek awaria to niemiłe doświadczenie, które wiąże się ze stratą czasu, pieniędzy oraz nerwów. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana wadliwej części lub jej naprawa, w zależności od stopnia uszkodzenia oraz charakterystyki danego elementu. Zatem które podzespoły auta kwalifikują się do obligatoryjnej wymiany, a które da się jeszcze uratować? Omawiamy tę kwestię na przykładzie części do Toyoty.

Filtry cząstek stałych (DPF, FAP)

Filtry cząstek stałych stosunkowo niedawno zaczęto montować w dieslach na masową skalę. Miało na to wpływ zaostrzenie norm emisji spalin. Jednak silniki benzynowe w nowych autach także są wyposażane w ten element. Zadaniem filtrów jest oczyszczanie spalin trafiających do powietrza, bowiem zawarte są w nich trujące sadze. Niestety, filtry są podatne na zapychanie, jednak w tym przypadku istnieje opcja regeneracji, która jest nieco tańsza od zakupu nowego elementu.

Turbosprężarka

Turbosprężarka to część montowana w samochodach już od bardzo dawna, która ma tyle samo zwolenników, co przeciwników. Silnik wyposażony w turbosprężarkę charakteryzuje się bowiem większą mocą i lepszą kulturą pracy, jednak wielu użytkowników skarży się na częste awarie tego elementu. Dobra wiadomość jest jednak taka, że turbosprężarkę można oddać do regeneracji, co w efekcie pozwoli zaoszczędzić nieco pieniędzy. „W Polsce przypięto łatkę do silników D-4D, uznając je za awaryjne, a w rzeczywistości duża część z nich ma problemy z turbosprężarkami. Z mojej obserwacji jednak wynika, że awaryjność turbosprężarek w autach Toyoty jest nieco mniejsza niż u konkurencji, choć pozostaje to kwestią mocno zależną od poszczególnych modeli pojazdów”. – informuje fachowiec od części do Toyoty.

Wtryskiwacze

Kiedy w silnikach zaczęto montować wtryskiwacze, duże grono kierowców podchodziło do nich z dystansem, gdyż szybko rozeszła się opinia, iż elementy te ulegają częstym awariom, a zakup nowych kosztuje krocie. W ciągu kilkunastu lat podejście do wtryskiwaczy zmieniło się o 180 stopni, ponieważ wraz z rozwojem techniki, znacząco je udoskonalano, co zwiększyło trwałość tych elementów. Do tego dochodzi fakt, że obecnie wtryskiwacze można z powodzeniem regenerować.
Jak widać na przykładzie powyższych podzespołów, wszystkie z nich mogą być poddane regeneracji. Jeszcze kilkanaście lat temu nie było to tak oczywiste, jednak w obecnych czasach naprawa czy regeneracja jest możliwa w przypadku większości części – pomijając oczywiście ekstremalne awarie, takie jak np. pęknięcie łopatek w turbosprężarce.

Napisane przez

Cześć! Jestem Irmina. Stworzyłam ten portal, ponieważ w dobie zalewu informacji sama poszukiwałam miejsca, w którym będę mogła znaleźć i poukładać najcenniejsze dla siebie wiadomości. Mam nadzieję, że znajdziesz u to, czego szukasz :)

Brak komentarzy

Zostaw komentarz