a
Strona głównaTechnologiaEtykiety samoprzylepne – na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Etykiety samoprzylepne – na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Etykiety pełnią wiele różnych funkcji. Podstawowym zadaniem naklejek umieszczanych na różnego rodzaju opakowaniach i sprzętach jest rola informacyjna. Z tego względu etykieta musi być przede wszystkim czytelna i zaprojektowana w przejrzysty sposób.

Rola etykiety

Etykiety samoprzylepne mogą być wykorzystywane na wiele sposobów. Z tego względu trudno wyróżnić uniwersalne cechy, jakie powinna posiadać idealna etykieta, jednak jest kilka kluczowych wyznaczników, które są wspólne dla wszystkich naklejek bez względu na pełnioną przez nie funkcję:

  • atrakcyjność wizualna,
  • czytelność i spójność kompozycji,
  • bogactwo istotnych dla konsumenta treści.

Branża, w jakiej dana etykieta będzie wykorzystana, determinuje jej ostateczny wygląd. Przemysł spożywczy kładzie duży nacisk na wytrzymałość etykiet. Ważne jest, aby były one trwałe, odporne na zabrudzenia i działanie warunków atmosferycznych. Z kolei branża kosmetyczna preferuje etykiety estetyczne i wartościowe pod względem marketingowym. W logistyce etykieta musi przede wszystkim być wyrazista i w zrozumiały sposób przekazywać najważniejsze informacje, tutaj również liczy się odporność materiału, z jakiego jest wykonana naklejka.

Etykiety samoprzylepne można wykorzystywać w różnoraki sposób – w zależności od potrzeb. Etykieta jest nośnikiem, którego kluczowym zadaniem jest udzielenie informacji oraz wyróżnienie produktu na tle innych. Matowe wykończenie etykiety nadaje całemu produktowi cech naturalności, taki zabieg znakomicie wpisuje się w popularny obecnie trend eko i bio. Z kolei połysk znakomicie podkreśla produkt premium, luksusowy.

Etykieta – “mini dzieło sztuki”

Inwestując w projekt etykiet samoprzylepnych, którymi będą oznaczane konkretne produkty, warto zastanowić się nad walorem estetycznym. Przykuwająca wzrok naklejka może w znaczący sposób wpłynąć na sprzedaż danego towaru. Etykieta samoprzylepna daje również możliwość modyfikacji produktu bez konieczności zmiany całego opakowania. Wiele wiodących na rynkach światowych marek inwestuje w tę formę reklamy, oddając projektowanie etykiet w ręce artystów, którzy tworzą niewielkie dzieła sztuki.

Decydując się na wybór etykiety, trzeba przede wszystkim wziąć pod uwagę to, jakie będzie jej główne zadanie. W przypadku gdy jest to naklejka wyłącznie informująca o parametrach danego urządzenia, np. etykieta na sprzęt AGD, najważniejsze jest, aby w widoczny sposób były zawarte na niej najważniejsze treści. Tutaj warto postawić na oszczędność formy, minimalizm będzie najlepszym rozwiązaniem. W przypadku etykiet na produkty spożywcze można położyć większy nacisk na efekt wizualny, jednocześnie nie zapominając o kwestiach informacyjnych, których wymaga konsument.

Brak komentarzy

Zostaw komentarz