a
Strona głównaTechnologiaBlogi informacyjne czy serwisy – co wybrać?

Blogi informacyjne czy serwisy – co wybrać?

Blogi informacyjne to cykliczne wpisy użytkowników odnośnie bieżących wydarzeń, w których nie tylko informują o tym, co zaszło, ale wyrażają również swoją opinię w danej kwestii. Specjaliści od komunikacji są zdania, że to poważna konkurencja dla tradycyjnych serwisów, które niekiedy sensację przedkładają nad rzetelną informację.

Blogi informacyjne nie ograniczają się jedynie do krótkiego newsa, którego istotą jest to, aby ukazał się bezpośrednio po zdarzeniu i w jak najszybszym czasie dotarł do jak największej liczby osób. To tak naprawdę analityczne teksty, które mimo że pojawiają się z opóźnieniem zawierają dokładną analizę problemu.

Blogi informacyjne na tle innych mediów

Blogi informacyjne to również gatunek mediów, które przekazują bieżące wydarzenia. Czy są mniej wiarygodne niż inne portale informacyjne lub telewizyjne wiadomości? Niezależnie od kanału, informacja nigdy nie powinna stać się manipulacją i kreowaniem rzeczywistości. To niepokojące zjawisko można zaobserwować wśród niektórych największych serwisów newsowych. Nie można zaprzeczać, że jesteśmy społeczeństwem informacyjnym. Zewsząd docierają do nas informacje, ale rzadko kiedy zastanawiamy się czy posiadają one jakiś filtr. Jeśli chodzi o prasę czy telewizję, użytkownik ma mniejsze możliwości odsiania informacji wartościowej od tej zupełnie bezużytecznej. Autorzy i wydawcy często chcąc przykuć uwagę, posługują się chwytliwym i i krzykliwymi uwagami. Media elektroniczne dają większe możliwości personalizacji treści, a filtry użytkownicy tworzą sami według własnego uznania, poglądów czy przekonań np. przez dodawanie danych stron www do ulubionych.

Kiedy sięgnąć po blog informacyjny?

Oczywiście newsy są pierwszą formą informacji, z którą ma do czynienia przeciętny użytkownik przestrzeni medialnej – nie tylko tej internetowej. Kiedy coś się dzieje, zwykle każdy sięga po skrót wszystkich wydarzeń, dopiero później przychodzi czas na dokładniejszą analizę i ocenę. Właśnie na tym drugim etapie sprawdza się blog informacyjny. Tym bardziej, że wydawcy newsów często nie przykładają wagi do jakości treści, które i tak dotrą do ogromnej ilości odbiorców. Tutaj liczą się słupki oglądalności czy słuchalności. Dlatego też przyciągają krzykliwymi tytułami, krótkimi leadami czy po prostu sensacją.

Autorzy blogów wkładają znacznie więcej staranności w swoje teksty, zwłaszcza jeśli chcą aby stały się ich wizytówką i świadczyły o dogłębnym zaangażowaniu w temat. Co więcej, potrafią wyważyć ilość treści ciężkich i lekkich (nie wymagających przemyśleń), aby czytelnik nie czuł się przytłoczony.

Czytaj więcej: Wolne media w Polsce – czy mamy się czym chwalić?

Brak komentarzy

Zostaw komentarz